چگونه می توان به سرعت دندان ها را سفید کرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 1010
:: بازدید سال : 2409
:: بازدید کلی : 11736

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

چگونه می توان به سرعت دندان ها را سفید کرد
جمعه 5 دی 1399 ساعت 17:59 | بازدید : 414 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

 

سفید کردن دندان ها

این فرایند از دندان های سفید ( در انگلیسی: سفید کردن دندان) از فرآیندهای ساده است که مواد سفید کننده بر روی ترک خوردگی رنگ به غیر کوچک عمل - ذرات متمرکز در محل خاص، می دهد که دندان نگاه سفیدتر، و ممکن است هر گونه عملیات سفید کننده در سفید انواع نمی از رنگدانه از قبیل پیگمانتاسیون به رنگ قهوه ای یا خاکستری و همچنین دندانهایی که با تاج دندان یا پر کننده دندان پوشانده شده اند ، و از این نظر مهم است که قبل از استفاده از هر نوع ماده سفید کننده با دندانپزشک مشورت کنید ، [1] دندانها هر شش ماه یک بار یا سالی یکبار سفید می شوند تا دندانها در شکل سفید دلخواه خود باقی بمانند. همچنین ، دندانپزشکان توصیه نمی کنند که اغلب رنگ دندان روشن شود. لازم نیست سفید دندان ها از سفید چشم ها روشن تر باشد


سفید شدن سریع دندان ها

روشهای سفید کنندگی زیادی استفاده می شود و تکمیل هر روش سفیدکاری مدتی طول می کشد ، [2] و در ادامه هر روش با مدت زمان سفید شدن دندان ها ذکر می شود

  • بلیچینگ در مطب دندانپزشکان ، جایی که از یک ماده سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن (به انگلیسی: Hydrogen peroxide) استفاده می شود که بر اساس سفید کننده دندان است و این ماده به شکل ژل یا ژل است که روی سطوح دندان قرار می گیرد ، برای مدت زمانی بین 15-20 دقیقه. این فرآیند را یک یا دو بار تکرار کنید ، و ممکن است برای تسریع روند سفید شدن ، نور ویژه ای روشن شود. این روش بهترین و قوی ترین نتایج سفید سازی را به دست می دهد ، [2] و معمولاً بیمار برای تکمیل سفیدی دندان ها به یکبار مراجعه به مطب دندانپزشک مراجعه می کند .
  • سفید کننده خانگی ، جایی که مواد سفید کننده به صورت ژل سفیدکننده با غلظت های مختلف استفاده می شود ، و در ابتدا دندانپزشک از دهان بیمار حک می کند و یک قالب دندانی درست می کند که داخل آن ماده سفید کننده قرار می گیرد و سپس ساییده می شود و اگر غلظت کمی باشد ، مدت زمان پوشیدن قالب بسته به غلظت ماده سفید کننده متفاوت است. این قالب در طول شب پوشیده می شود و اگر غلظت آن زیاد باشد ، به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در روز و تا دو تا سه هفته تا نتایج سفید شدن ، پوشیده می شود.
  • استفاده از گچ های سفید کننده ، خمیرهای سفیدکننده و دهان شویه های سفید کننده ، زیرا لکه های خارجی را از بین می برند زیرا حاوی مواد ساینده ای هستند که باعث خراشیدن سطح دندان می شوند و باید دانست که این محصولات نتایج سفیدکننده لازم را ندارند ، بلکه ممکن است برای حفظ سفیدی دندان ها بعد از روش سفید کردن دندان استفاده شود.

دلایل تغییر رنگ دندان

عوامل تغییر رنگ دندان به دو قسمت اصلی تقسیم می شوند که دلایل داخلی و علل خارجی هستند [3] و به شرح زیر است:

دلایل داخلی: برخی از دلایل داخلی وجود دارد که باعث تغییر رنگ دندان می شود ، از جمله:

دندان ها در معرض حوادث و ضربات قرار می گیرند ، زیرا قرار گرفتن دندان ها در معرض ضربات منجر به افزایش ظاهر لایه عاج می شود که منجر به تغییر رنگ دندان می شود و ممکن است عفونت باعث ایجاد عفونت در مرحله تشکیل مینای دندان یا پوسیدگی با تغییر رنگ دندان شود. [1] [3]

با افزایش سن ، لایه مینای دندان نازک می شود و باعث شفافیت بیشتر در زیر آن می شود ، یعنی لایه عاج زرد ، و بنابراین دندان ها زردتر به نظر می رسند.

برخی از انواع داروها ، مانند برخی از انواع آنتی بیوتیک ها مانند تتراسایکلین ، که باعث تغییر رنگ دندان در کودکان می شود ، چه توسط مادر در دوران بارداری مصرف شود ، چه توسط کودک که او را در دوره تشکیل دندان های خود مصرف می کند ، زیرا این نوع داروها رنگ آبی دارند یا دندانهای خاکستری یا سیاه ، [3] [1] و آنتی هیستامین و داروهای ضد روان پریشی ممکن است باعث تیره شدن دندان ها شود ، علاوه بر این برخی از داروها فشار خون بالا را درمان می کنند [1] ، و لازم به ذکر است که شیمی درمانی و اشعه به ناحیه سر و گردن ممکن است باعث تغییر رنگ دندان شود. [4]

فلوروز دندان (به انگلیسی: Fluorosis) ، [3] این امر به دلیل ورود مقدار زیادی فلوراید به بدن کودک برای مدت طولانی در طی تشکیل دندان های وی رخ می دهد و تجمع فلورین به صورت لکه ها یا خطوط سفید روی سطح دندان ها ظاهر می شود.

دلایل خارجی: از جمله دلایل خارجی که منجر به لک شدن دندان می شود: بعضی از انواع غذا و نوشیدنی مانند سیب ، سیب زمینی ، چای ، قهوه و شراب قرمز [4] [3] . بعضی از انواع این غذاها و نوشیدنی ها حاوی رنگدانه هایی هستند که به سطح بیرونی سفید دندان می چسبند. [1] استفاده از دخانیات ، چه با استعمال دخانیات و یا جویدن توتون ، [4] به عنوان توتون و تنباکو حاوی تار و نیکوتین است و تار از نظر ماهیت آن رنگ تیره دارد ، در حالی که نیکوتین هنگام تعامل با اکسیژن زرد می شود. [1] لایه پلاک ، [3] به دلیل عدم توجه به بهداشت دهان و دندان از طریق عدم مسواک زدن دندان و نخ دندان و استفاده نکردن از دهان شویه ها برای از بین بردن پلاک منجر به تغییر رنگ دندان می شود.

جلوگیری از تغییر رنگ دندان

برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان ، مراحل زیر باید دنبال شود: [6] حفظ سلامتی و پاکیزگی دهان و دندان ، با تعهد به مسواک زدن دندان ها با استفاده از مسواک و خمیر دندان های نرم و مسواک حاوی فلوراید ، زیرا علاوه بر لزوم مسواک زدن و تمیز کردن زبان و یا تراشیدن دندان ، دندان ها باید دو بار در روز مسواک بزنند تا از شر باکتری های مضر جمع شده بر روی آن پاک شود. تمیز کردن با نخ دندان بین سطح دندان ها حداقل یک بار در روز. در صورت توصیه پزشک از دهان شویه استفاده کنید. علاوه بر اطمینان از خوردن غذاهای مفید و کاهش مصرف قندها ، از خوردن غذاها یا نوشیدنی هایی که باعث لک شدن دندان می شوند خودداری کنید. از استعمال سیگار خودداری کنید . شستشوی دهان با آب پس از مصرف مواد غذایی یا نوشیدنی هایی که باعث تغییر رنگ دندان می شوند ، زیرا این امر باعث کاهش اثر آن در تغییر رنگ دندان می شود. [2] کلینیک نظر دندان دندان دوره به منظور پلاک تمیز کردن و حذف و آهک رنگ خارجی.


 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: